martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 2 Veluwe

Dag 2 Naar Nunspeet

Weer heerlijk geslapen in ons Eethuis! Standaard ontbijtje voor mij, en voor Mart een kom pap, zodat we aldus gesterkt, mooi op tijd de fietsen konden bestijgen om richting Nunspeet te gaan.

Op de rotonde in Nunspeet gingen we ieder ons weegs. Mart richting de serre-boer, waar hij voor de buurtjes even wat informatie zou opvragen, en ik ging boodschappen doen. Bij de bakker ging het vlotjes, ik was gelijk aan de beurt. Bij onze vaste notenwinkel duurde het wat langer, daar stond een rij buiten. Enfin, de pinda's zijn gescoord hoor! Toen voor Mart een pet. Dat viel nog niet mee, maar is uiteindelijk ook gelukt. Bij de Marktplaats winkel nog 2 mooie grote bekers gekocht, die had ik vergeten mee te nemen. 1 met koalabeertjes er op, en een met tulpen, narcissen en blauwe druifjes. Die moet als we weer thuis zijn, maar opgestuurd worden naar Jasmin, als real Dutch Design! Ook nog naar de Jumbo voor appelen, daar er bij de groenteboer een ellenlange rij stond. Jumbo was wel druk, maar daar ik alleen een zak appelen nodig had, stond ik al snel weer buiten. Je kan goed merken dat het morgen Pinksteren is, er wordt weer ingeslagen alsof men een week geen boodschappen kan doen.

We hadden een mooi bankje uitgezocht als meeting point, en ik was de eerste, Mart kwam na een kwartiertje. Samen geluncht met vers brood van Uniek, toen nog even snel naar de kringloop, die ging pas om 13 uur open. Daar nog een zogenaamde silly hat voor Mart gekocht. Want die arme kale bol van hem heeft het zwaar met deze zon. Op de fiets de pet, en bij het huisje de hoed.

Hoe zullen we terug fietsen? Mart wilde graag via het Beekhuizerzand, en dat vond ik ook een prima plan. Bij de molen van Hulshorst de meegebrachte koffie genuttigd, en bij het Beekhuizerzand appeltjes gegeten. Daar was het erg warm en zonnig, dus na een fotosessie zijn we snel verder gefietst. Langs de Leuvenumse beek zijn we weer thuis aangekomen. Mart is nog doorgefietst naar de Coop, en ik heb alle spullen/boodschappen opgeruimd.

Pannenkoeken gebakken, alles opgegeten! Dat gebeurd niet vaak, en nu maar even in de ruststand.

Morgen komt Floris bij ons buurten, gezellig. Hij neemt zijn fiets mee, dus we gaan een mooi rondje samenstellen voor morgen!

Oja, kijk goed naar de foto's, Mart heeft vandaag zijn nieuwe korte broek aan!

Reacties

Reacties

Jellien

Dat was weer een gezellig verhaal, nu even de foto's bekijken. Veel plezier verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!