martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dubbel sportief, wandelen en fietsen!

Vanmorgen wide Mart eerst de herziene Garmin testen, en ging zijn ochtendwandeling richting hei maken, om alvast 2 caches uit de serie Houtdorperveld te loggen. Ik ging aan de puzzel, want die moet nog af voor we vertrekken, en heb een hotelontbijtje verzorgt. Mart was geslaagd, en dus weer helemaal happy met de Garmin. Alvast 2 codes in the pocket voor de bonus.

Het plan van deze dag werd iets aangepast: eerst op de fiets naar Putten en Ermelo, om de mooie nieuwe klompen op te halen, en een bezoek aan de Pollekamp, om blauwe bessen te plukken, en een bezoekje aan de Zaak van Ermelo. En dan vanmiddag de hei op, om de caches af te maken.

Geprobeerd om te bellen met de Pollekamp, of er nog wel bessen waren. Dit lukte echter niet, ze waren onbereikbaar, dus maar een bak mee, en dan zien we wel. Eerst de klompen opgehaald, die zien er zeer fraai uit, met de rubber zolen er onder. Nu maar hopen dat het inderdaad helpt. Daarna wilde Mart een nieuw geheugenkaartje voor de Garmin halen, hij dacht dat de Hema dat wel zou hebben. Naast de Hema zit Domburg, onze vast pinda leverancier. Dus Mart de Hema, ik Domburg in. Daar ook nog wat lekkere kaas gekocht, o.a. echte Friese kruidnagelkaas.

Na het kaartje te hebben geïnstalleerd, hup op de fiets richting Pollekamp. Helaas bleek daar, dat er niets meer te plukken viel. We waren er al bang voor, want het is helemaal einde van het seizoen. Vooral jammer voor Sara, want die is er gek op. We gaan dat compenseren dor morgen nog kwarkbolletjes te halen bij Uniek.

Over de Groevenbeekse heide naar Ermelo. De Zaak van Ermelo was net open, Mart heeft zijn stoeltje uitgevouwen en is heerlijk in het zonnetje gaan zitten, terwijl ik me binnen ging vermaken. Nou, buitengewoon goed geslaagd, alle kleding was 1 euro! Dus wat leuke truien, Mart nogmaals een spijkerbroek, en een mooi jack voor hem. Verder nog wat leuke handwerktijdschriften, en een breiboek met babypatroontjes. In totaal rekende ik 9 euro af, en het was een fietstas vol!

Mart stelde voor als lunch een bak kibbeling te halen, maar het werd uiteindelijk bij de Ontmoeting een saucijzenbroodje met koffie en thee. Keurig voor elkaar daar allemaal!

Daarvandaan over de hei, en langs onze vriend de Romein, naar huis. Uitpakken, wat drinken en hop naar de hei. Dat verliep eigenlijk wel goed, alleen liep de Garmin 2 x vast, maar na uit en weer aanzetten, konden we weer verder. Voor de bonus moesten we zelf de coördinaten invoeren, dat was nog even zeken hoe dat precies moest, maar is ook gelukt. De bonus lag vlak bij de camping, dus dat kwam mooi uit. Terwijl Mart er niet genoeg van kon krijgen, en nog een cache langs de Garderenseweg wilde pakken, ben ik verder gegaan met de puzzel. Helaas kwam Mart onverrichter zaken terug, hij had gelukkig wel 2 dozen eieren gevonden onderweg! Mart ging alle verslagjes doorlezen, om te kijken of er nog een aanwijzing uit te halen viel. Na het eten is hij nogmaals gaan kijken, en ja hoor, hij had 'm toch nog! En ik had de puzzel af, dus allebei blij!

Door al deze bezigheden, hebben we geen nieuws en weer gezien, maar we gaan gewoon uit van goed weer. Dus snel het huisje aan kant, en nog lekker een rondje fietsen morgen!

Vandaag was het echt mooi weer, tijdens de wandeling op de hei, liepen we in ons T-shirtje. Dus nog mooi een kleurtje gepakt!

Lucia

Druk met heerlijke dingen, en gelijk je streepjes weer aangekleurd😜

Marja en Cor

Mart heeft het helemaal te pakken met dat cachen maar heeft heeft dan ook een beste GPS moet je maar denken.

Marja en Cor

Ik wil eigenlijk nog wel een foto zien van de nieuwe klompen met het Max Verstappen rubber er onder.
Misschien staat Mart ook op pole position morgen.