martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 4, verleiding op de Veluwe

We werden weer op de standaard Bosrand tijd wakker, even na 7en dus. Martin zet thee en koffie en gaat dan zijn ochtendwandeling maken. ( en ik vermoed zijn eerste sigaartje van de dag, maar dat zeg ik niet hardop)

Ik ga een uitgebreid ontbijt maken, want na de wandeling begint Mart aan operatie nieuwe remblokjes achter, van mijn fiets. Wat een gedoe, drager voor Finn z'n zitje er af, fietstassen er af, maar t komt allemaal goed. Als hij halverwege is, roep ik hem voor het hotelontbijt. Gezellig zo aan tafel, dat doen we, thuis, veel te weinig. Aldus gesterkt maakt Mart de klus af, en ik maak de proviand klaar. Er hoeft geen lekkers mee, want onze rit vandaag gaat o.a. naar Voorthuizen, om daar zoete lieve en Veluwse verleiding bij de bakker te halen. Deze hebben we genuttigd bij de schaapskooi in Stroe. Maar eerst nog een stop bij de kringloop van Voorthuizen, waar ik 2 mooie kop en schotels bemachtig. Vanaf Stroe fietsen we eerst richting Harskamp, wat een mooie route is dat, en dan links af richting radio Kootwijk. Daar lunchen we, en hebben ook nog eens een prima ontvangst op de telefoon en tablet. Als je goed naar de foto's kijkt, zie je waarom. De picknicktafel stond pal onder een zendmast!

Van Kootwijk door naar Meerveld, voor onze speciale piepers. Gelukkig was er net een kar vol verse oogst binnen, dus wij allebei met 5 kg aardappelen op de bagagedrager richting Uddelermeer. Daar wilde ik nog bij een zorginstelling even in hun winkeltje kijken, maar alles was voor publiek gesloten vanwege corona.

Daarvandaan richting de camping, dwars over de mooie paarse hei. We werden wel een beetje vreemd aangekeken door passerende fietsers. Het had wel iets van de hongerwinter, wij zo met die netjes aardappelen achterop. Gelukkig is er van dat soort narigheid geen sprake! Integendeel zelfs, want toen we thuis waren kwam Ria de bodem van de springvorm terug brengen, en overhandigde gelijk een kropje heerlijke botersla. Dat wordt smullen morgen! Sla, nieuwe aardappelen en nog een sudderlapje in de pan!

Overigens zag ik dat ik nodig een nieuwe springvorm moet vragen voor mijn verjaardag, want de bodem is wel erg slecht! Gelukkig doe ik er altijd bakpapier overheen, maar het is geen gezicht om hem zo met eigen taart te overhandigen.

Reacties

Reacties

Ria

Geweldig verhaal weer vandaag, vooral de term "gonherwinter" moest ik erg om lachen!

Ria

Hongerwinter bedoelde ik uiteraard!

marja

tja hongerwinter duurt nog wel even. vooral de winter even laten wachten aub. en lekker aardappelen vers van het
land is veel lekkerder en ja voor het ontbijt en lunch heb wel wat nodig met zon harde werker en natuurlijk voor jezelf
ook anders kom je niet ver als ook jullie accu leeg raakt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!