martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 5, klompen verzolen

We werden weer op de gebruikelijke tijd wakker, 7 uur. De dagelijkse routine ging van start, Mart maakt koffie en maakt voor mij een ontbijtje op bed, daarna gaat hij aan zijn ochtendwandeling, en ik geniet van ontbijt, en mijn krant op de tablet. Als Mart weer terug is, maak ik voor hem een kom pap. Daarna fietsen naar buiten, Mart zijn taak, en koek en zopie maken voor onderweg, mijn afdeling. We besluiten zodra we klaar zijn op de fiets te stappen, want de zon staat al hoog aan de hemel in een wolkeloze blauwe lucht!

We gaan richting Nijkerk via een mooie route. Toevallig komt die route ook langs Landwinkel de Vrolijke Geit, waar ik een stukje geitenkaas haal, echte chocolade vla, en scharrelroom. Dat wordt een overheerlijk toetje vanavond!

We stoppen op een zonovergoten zandpad, om daar koffie te drinken. Niet alleen de jassen gaan uit, ook de vestjes, en de zonnebrillen moeten op!

Weer door naar Nijkerk, daar blijkt een wegomlegging te zijn, En laat die ons nou precies langs een kringloopwinkel sturen! 2 T-shirts voor 50 cent per stuk, die kan je niet laten hangen natuurlijk. Gelukkig vinden we al snel de route weer terug, en komen we langs de ingeplande kringloopwinkel.

Mart rijdt even door, die moet een sanitaire stop maken, maar de mevrouw in de winkel is helemaal een beetje in paniek: uw man rijdt door hoor! Jaja, die gaat even lekker in de zon zitten terwijl ik winkel. Oh, gelukkig, ik dacht al. Ik moest er wel om lachen, waar iemand zich al niet druk om maakt bij een wildvreemde. Maar wel lief ook. Ze hadden daar de kerstspullen al in de winkel liggen, een gloednieuw kersttafelkleed, met 6 servetten voor 2 euro, die kon ik niet laten liggen. En voor Mart een bijna nieuwe spijkerbroek, die bij de kassa slechts 1 euro bleek te kosten.( thuis bleek hij ook nog eens uitstekend te passen!) Mart had inmiddels voor de winkel zijn Helinox uitgevouwen, en trok daarmee veel bekijks. We trokken weer verder, en aan het Veluwemeer hebben we de stoeltjes weer uitgevouwen, ze trekken nog steeds veel jaloerse blikken. We hadden verse kippensoep, die flink gevuld was, dus het kwam wat moeilijk uit de fles...

Door richting Putten, langs het stoomgemaal, en langs Pluktuin het Platteland. Daar was het nogal druk, zodat we maar afzagen van plukken. Was ook eigenlijk niet nodig, daar we vanavond de heerlijke botersla van Bianca's moestuin eten. We reden met een alternatieve route verder naar Putten, want nu eens niet langs de knooppunten, maar via een eigen keuze. In Putten zei Mart, moet je niet even naar de nieuwe kringloopwinkel hier? Nou stond die voor vrijdag op de planning, maar we waren er nu toch. En daar vond ik een strengetje oranje borduurzijde, zodat ik de pompoen kan afmaken die bij mijn knutsel hoort die ik hier aan het maken ben. Kosten: 10 cent!

Mart wilde graag langs de klompenmaker, om te vragen hoe dat nu zit met die extra zolen onder de klompen. Die blijken toch het beste onder nieuwe klompen te kunnen , dus nieuwe klompen gekocht, en vrijdag kunnen we ze ophalen. Maar eens kijken of dat helpt, want er gaat nu bijna 2 paar per jaar door heen. Bij de Deka er tegenover sap en yokidrink gekocht, man, wat is dat toch altijd zoeken in een vreemde winkel. Via de Postweg, langs de schaapskooi terug naar huis. Maar in het bos op een mooi zonnig plekje eerst onze drinkpauze gehouden. Man, wat hadden we weer een opmerkingen van voorbij rijdende fietsers! Zelfs 1 die riep: ja, maar je krijgt hier geen koffie! Nou wij wel, dat hebben we mee, en bovendien, nergens “krijg” je koffie, daar tel je tegenwoordig toch zomaar 3 euro voor neer! Bij de schaapskooi was het een drukte van belang, dus ook daar niet verder gekeken. Halverwege het pad naar Speuld: hè MARTIN! Wij in de ankers. Dat bleken Cor en Mar te zijn, onze dansvrienden uit Spaarndam! Die waren een dagje te fietsen hier. Hoe is het mogelijk, dat je elkaar dan ook nog tegen komt! Gezellig staan praten, en afgesproken om elkaar, als we weer thuis zijn, op te zoeken.

Tegen half 6 waren we thuis, dus een mooie dikke dag! En met een gevoel op ons gezicht, dat we weer flink zon te pakken hebben gehad vandaag.

We hebben heerlijk gegeten, nieuwe aardappels, botersla, een stukje suddervlees, en toe chocoladevla met scharrelroom. Nu maar even uitbuiken!

Morgen staat de molen van Hulshorst op het programma, maar we wachten even het weer af, de voorspelling is niet zo geweldig. maar misschien valt het wel mee!

Reacties

Reacties

Cor en Mar

Ik wist dat zij in de bosrand zaten, de hele dag opgelet of ik ze zag en ja hoor we zien elkaar gezellig gepraat en ieder ging weet zijn eigen weg.

marja

heerlijk al die routes die jullie fietsen en heel goed al die kringloopwinkels door het gehele land.
ideaal en perfect om een tijdje zoet te zijn met neuzen naar leuke dingen. blij dat het mooi weer is en lekker bruin
verbrand terug te komen bij het huisje heerlijk.., gelukkig dat mart weer nieuwe klompen krijgt met speciale zolen,
gezellig als je bekende mensen tegenkomt terwijl je dat niet verwacht,
was het toetje lekker denk het wel als ik dat lees.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!