martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 6: Regen en nog eens regen, en toch nog droog!

We werden vanmorgen wakker door het gekletter van regen op het dak. Nou ja, ik dan, Mart moest er voor uit het raam kijken. Maar rustig aan gedaan, want het zag er uit als een bui van de hele dag.

Na mijn ontbijtje te hebben gemaakt, trok Mart toch de stoute schoenen aan, en gewapend met een paraplu ging hij kijken of het weer verderop beter was....

Dat duurde nogal, dus ik dacht, ik maak vast pap, dan komt hij vanzelf wel. Maar geen Mart, dus ik belde hem op. Was ie helemaal niet in het bos, maar stond met Bram in de schuur te praten!

Enfin, ik dacht, een lekkere knutsel dag, maar Mart kan hier natuurlijk niet zo veel. Hij is uiteindelijk naar een houtkachel winkel in Epe gereden, om daar eens rond te kijken, en nog wat gereedschap voor de pelletketel aan te schaffen. Helaas viel de winkel nog al tegen, en op tijd voor de lunch was hij terug. Ik had inmiddels de knutselspulletjes opgeruimd, en was weer aan het puzzelen gegaan. Zowaar, om half 3 werd het droog! Mart was, mede omdat hij er gisteren met Cor een discussie over had, toch maar weer eens aan het resetten van de GPS geslagen, en kwam er achter, dat er op de hei achter de camping een heleboel caches lagen. Zullen we die gaan doen? Dat is gelijk een mooie wandeling over de hei! Nou, dat wilde ik wel, maar ben eerst even snel naar het dorp gefietst om wat boodschappen te halen.

Wij naar de hei. Ik kwam er gelijk achter, dat ik nieuwe wandelschoenen aan moet schaffen, deze zijn niet meer waterdicht! En daar kom je heel snel achter, als het een hele dag en nacht geregend heeft! Mocht de pret niet drukken, wij hebben maar liefst 10 caches gescoord! Bij de vijfde cache stond als hint: magneetstok. Ja, die hadden we niet mee! Enfin, Mart zou bij het huisje wel iets magnetisch zoeken, wij hebben altijd van alles mee, en dan terug fietsen. Bij cache zes aangekomen, zagen we achter ons een mede cacher. Hij haalde ons net voorbij nr. 6 in, en we hebben de nodige informatie uitgewisseld. Daar deze meneer op de fiets was, hebben wij even gewacht, tot hij weer weg was bij de volgende cache, anders is het ook niet leuk. Na de 10e cache, richting huisje. Mart zocht en vond een magneet, en ik ben rustig aan voor het eten gaan zorgen. Inmiddels was het natuurlijk weer gaan regenen, maar ja, de cache moest en zou gelicht, dus Mart is in regenpak vertrokken. Mart en het eten waren tegelijk klaar, haha! Heerlijk gegeten, beetje veel, dus het toetje hebben we maar bij de avondkoffie genomen. Een vruchten gebakje, dat kon prima.

Zojuist belde Linda met goed nieuws, Finn start 14 september op school! Eerst een paar dagen proefdraaien, en dan mag hij hele dagen. Heerlijk, dat is goed nieuws op zo'n sombere regendag!

En ook de weerman heeft betere berichten voor morgen qua weer, dus we hopen nog een mooie tocht te maken.

Tot morgen dus maar!

Reacties

Reacties

Marja en Cor

Toch weer een goed gevulde dag en leuk dat er weer wat caches zijn gepakt.

marja

heerlijk weer ook hier was het een regenachtige dag kun je lekker wat in huis doen.
goed al die caches in de buurt kun je in ieder geval buiten bezig zijn.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!