martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 1 op de Veluwe, vliegen!

Dag 1 op de Veluwe

Gisteren onze tussenstop-dag/oppasdag in Krommenie. Gezellig met Finn en Noah, die beiden hebben genoten, en opa en oma niet minder. Finn zit het liefst zoveel mogelijk op de schommel, het zwembad had van hem ook wel gemogen, maar wij vonden het in eerste instantie nog te koud. En toen het echt lekker was, liep het al tegen half 5, dus dat vonden we de moeite niet meer. Als goedmakertje hebben we de waterbaan in elkaar gezet, maar die was niet zo leuk. Daar kan je namelijk niet zelf in plonzen! Noah heeft het grootste gedeelte van zijn dutjes in de wagen buiten gedaan, die sliep er goed van!

Nadat we de jongens naar huis hadden gebracht, zijn we druk bezig geweest met inpakken, de was wegwerken, en Mart met het helpen van de buren, die gaan een nieuwe schutting plaatsen, en zijn blij dat buurman enig inzicht heeft in dit soort materie.

Vanmorgen op tijd vertrokken, precies om half 10 draaiden we de provie op. De route was via de A9, daar de ring Noord gestremd was. De reis verliep gelukkig voorspoedig, er was veel verkeer op de weg, maar niet zo veel dat het vast liep. We waren een beetje bang voor drukte, omdat het Pinksterweekend is. We hadden om 12 uur een afspraak in Apeldoorn, we waren zo vroeg, dat we nog een mooie tussenstop konden maken bij het Kootwijkerzand. De ijsboer stond er ook, maar van ons geen klandizie, jaren terug daar eens een ijsje gekocht, dat doet nu nog pijn in onze portemonnee!

Met de hulp van de route planner kwamen we keurig op tijd aan bij de firma Finstral, alwaar wij uitleg zouden krijgen over onze nieuwe kunststof kozijnen, en vooral, een voordeur zouden uitzoeken. We werden uiterst vriendelijk geholpen, en om 13 uur zaten we in de auto, op naar vliegveld Teuge. Pardon, International Airport Teuge. Evert, je kunt daar je hart ophalen! Mart vraagt zich af, of jij met je Australische vliegbewijs, ook in Nederland mag vliegen?

Op het klootschiet-terrein er tegen over konden we de auto parkeren, fietsen eraf, koek en zopie in de tassen, onze stoeltjes in Mart zijn fietstassen, en hopla, rijden maar. Tot het eind van de start en landingsbaan, daar heeft Mart mooie plaatjes geschoten. Er liepen ook 4 ooievaars, die stonden daar kennelijk op hun vlucht te wachten. Ze wandelden tenminste zo de startbaan op! Uiteindelijk ons los kunnen rukken van de mooie taferelen, en op een zonnig plekje onze stoeltjes neergezet, en de lunch genuttigd. Via Twello met een mooie route weer terug naar de auto. Zelfs nog 2 kringloopwinkels aan gedaan, zodat Mart nu de trotse eigenaar is van een echte Esprit korte broek. Hij zal hem nodig hebben van de week!

Om 17 uur reden we de Bosrand op. We werden ontvangen door de dames Ria en Lisanne Toes, die we blij maakten met een echte Zaanse Duivenkater. https://nl.wikipedia.org/wiki/Duivekater Van bakken was tijdens onze tussenstop van 1 dag, niets gekomen en we nemen altijd wat lekkers mee voor de Toesjes. Natuurlijk hoeft dat niet, maar dat vinden we leuk. Nu maar hopen dat ze de duivekater lekker vinden!

Vlug ons Eethuis ingericht, en toen nog even buiten genoten van het mooie weer met een kopje thee. Daarna een Hollands maaltje met sudderlapjes, kant en klaar mee in de juspan, nieuwe aardappels en rode kool. Geen toetje, ik had geen yoghurt mee, maar we hadden tijdens de fietsroute al een boerenijsje gegeten.

Morgen naar Nunspeet, brood halen bij Uniek, en verder zien we wel hoe de dag, of te wel de fietsroute verloopt! In ieder geval korte broeken weer! En o ja, yoghurt halen!