martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 3, Opnieuw op oud spoor.

Vandaag staat er een rondje richting Vaassen op de planning. Uiteraard weer door de achtertuin van Pieter en Margriet. Daar ontkom je hier bijna niet aan, ze hebben namelijk een gigantische achtertuin.

In Elspeet stond een groentekraam op het pleintje, dus lekker aardbeitjes mee genomen. Op een zonnig plekje in het beukenbos onze stoeltjes uitgeklapt, en koffie met aardbeitjes genuttigd. Via Emst kwamen we op de oude spoordijk terecht. Dit stuk hadden we al eens gefietst, maar dan van zuid naar noord, nu van noord naar zuid. En dan ook nog in een ander jaargetijde, dan ziet het er heel anders uit! Op wederom een zonnig plekje neergestreken voor de lunch. Zo jammer dat er dan net een boer op het idee komt zijn land te gaan bewerken, het was zo heerlijk vredig en stil. Afijn, dat zijn de geneugten van het landelijke leven!

Even voor Vaassen een kringloopwinkel, pal naast de route. Uiteraard ben ik binnen gaan kijken, Mart houdt dan braaf de wacht. Met een sigaar erbij! Mooi verzilverd schaaltje gescoord, althans, ik hoop dat het thuis na flink poetsen heel mooi wordt. Voor 60 cent de gok waard. En een handdoekje met een kerstman er op, dat wordt een mooie kerstslab voor Noah!

In Vaassen zelf de Wibra aangedaan, zodat ik nu een centimeter heb, en geel borduurgaren. Voor zo'n klein plaatsje nog heel wat winkels, al was lang niet alles open. Langs het kasteel weer richting Elspeet, paar klimmetjes, maar dus ook afdalingen, zodat de zaak goed in evenwicht bleef. Nog op de koffie bij Pieter en Margriet, maar we moesten alles zelf mee nemen, er was geen bediening, waarschijnlijk vanwege corona. En ook het terras was wat zanderig!

Langs de Plus in Elspeet voor melk en yokidrink, en via een paar mooie heidevelden, met nog een stop tussen de hei, weer op huis aan. Thuis heeft Mart, na een klacht van mij, mijn remmen eens goed bekeken, en besloten dat hij na het eten naar Ermelo zou gaan, om bij Gamma de benodigde spullen te halen.

Hij js nu weer terug, we gaan koffie drinken, en bedenken waar we morgen heen gaan! Maar eerst gaat hij morgenochtend de remmen maken. Handig hoor, een privรฉ fietsenman mee op vakantie!

Reacties

Reacties

Lucia

Lekker je verhalen te lezen, heb ik nog beetje extra lang vakantie Gevoel ๐Ÿ˜œ๐Ÿšฒ๐Ÿ‘

Lucienne Nucolet

Mijn โ€œvoor het slapen gaanโ€ verhaaltje weer gelezen! Zo leuk! Ik kwam vroeger vaak in Vaassen! Mijn schoonzus woont daar. Mooie omgeving! Met velden vol mais toen. Lekker slapen en gezond weer op! ๐Ÿ™‹๐Ÿผโ€โ™€๏ธ

marja

heerlijk zon tochtje en even inderdaad langs margriet en pieter, maar zoals zo veel mensen die teeee veel hebben
krijg je niks en moet alsnog vanalles zelf meenemen hahaha.
je mag blij wezen hoor met zon handige man.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!