martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Zondag, dag 2

Alweer tot dik over 7 geslapen! Dat is toch echt de gezonde Bosrand lucht, dat kan niet anders! Terwijl Mart zijn ochtendwandeling maakt, zorg ik voor een Bosrand hotelontbijt. Croissants, krentenwegge, heerlijker dan heerlijk bolletjes (kwarkbolletjes), gekookt eitje, sapje, enfin, alles er op en er aan. Na studie van ons beide op de diverse weersites, besluiten we gewoon te gaan fietsen. Ik ga koek en zopie maken, niet dat we voorlopig wat nodig hebben na dit ontbijt, en Mart zet de fietsen buiten. Helaas, daar komt de eerste bui. Dan maar even wachten.

Trouwens, we zullen Bram nog eens aan zijn jasje trekken deze week, want het schuurtje van de Berk is nogal klein. Een gewone fiets past er precies in, maar mijn fiets is 10 cm langer. Dus Bram, of het schuurtje verlengen, of een deur met bult maken! Dan past mijn fiets ook in de schuur, nu moet hij schuin staan, dat geeft nogal een gedoe. En dat hij goed is in verlengklussen, dat weten we, hij heeft de slaapkamer van de Berk ook meer dan keurig een meter of wat langer gemaakt!

Maar zonder dollen, de bui was over en wij op de fiets. De route van vandaag had ik de Paarse Heide route genoemd. Doel was zoveel mogelijk bloeiende heide te zien. Dat is aardig gelukt! Eerste stop was ter hoogte van HoogSoeren, dat niet voor niets zo heet. We zaten weer heerlijk op onze vouwstoeltjes onder een, zeer strategisch gekozen dikke boom, want bij de 2e kop koffie een bui. Jaloerse blikken te over van vele mede fietsers en wandelaars.

Tussen HoogSoeren en Kootwijk moesten we weer even schuilen, het was wel niet heel veel regen, maar met wind tegen wordt je toch behoorlijk vochtig. Aan de overkant van t pad stond nog een stel te schuilen. Mart zei, we vouwen de stoeltjes uit en nemen ons soepje. Zo gezegd, zo gedaan, en wederom veel bekijks, vooral van wandelaars, want we zaten duidelijk langs een populair wandelpad. Het andere stel wat stond te schuilen keek natuurlijk een beetje beteuterd, waarom hebben wij niet van de fijne stoeltjes, zag je ze denken!

Toen de soep op was, was het ook droog, dus daar gingen we weer. Net voor Garderen, we hadden nog zo'n 6 km te gaan, begon het weer te regenen, maar nu zo serieus, dat de bomen het ook niet meer konden tegenhouden. Een blik op buienalarm leerde ons, dat deze bui een uurtje zou duren. Dus de regenpakken aan, de ondersteuning op een hogere stand, en fietsen maar.

Bij het huisje alle natte spullen uit gehangen, warme chocolademelk met huisgemaakte appeltaart klaargemaakt, en de rest van de middag heeft Mart F1 gekeken, en ik ben met een knutselwerkje gestart. Ik kan het niet helemaal afmaken. Want helaas heb ik mijn centimeter vergeten, en ik mis ook geel borduurgaren, dus morgen een goede reden om een winkel op te zoeken.

Het weerbericht zojuist op TV, het schijnt droger te worden!

Reacties

Reacties

Barbara

We hebben vandaag ook over de heide bij jullie in de buurt gewandeld. Hadden het voornemen om jullie later op de dag nog met een bezoekje te vereren, maar we waren dusdanig verregend (ik denk door die ene bui waar jullie je regenpak voor aantrokken), dat dat een rare vertoning zou zijn geworden! Maar de heide was prachtig! Veel plezier nog deze week, veel liefs!

Barbara

En weer erg leuk om jullie blog te lezen. Zijn die handige stoeltjes van jullie ook verkrijgbaar in een formaat dat in een klein rugzakje past ;) ?

marja

leven de heerlijke stoeltjes en natuurlijk de fiets en inderdaad een hele mooie route.
de appeltaart en soep heeft lekker gesmaakt neem ik aan heb je ook wel nodig met al die verbranding van energie.
he

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!