martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

De eerste zaterdag, 29 augustus

Gisteravond om half 7 vertrokken, na een flinke portie Chinees te hebben genuttigd. Evenzogoed nog heel wat over, dat hebben we maar mee genomen. Stel je voor dat we stranden onderweg!

Dat hadden we beter niet kunnen denken, want mensen nog aan toe, ter hoogte van Amsterdam kwam het werkelijk met bakken naar beneden! De ruitenwissers konden het amper aan, en we zijn even gestopt om de buitenboordmotor en de boegschroef aan te koppelen. Ter hoogte van Almere werd het iets minder hevig, en bij Harderwijk konden de ruitenwissers weer op de intervalstand.

Om even voor achten draaiden we de Bosrand op. De Toesjes waren afwezig, maar wij kunnen de Berk zelf wel vinden, en de deur was, zoals afgesproken, los. Mocht er iemand op bezoek willen komen, de Berk is het huisje naast de eikenboom. We hebben het daar al eens meer over gehad, als je in de Berk slaapt, vallen er 's nachts met enige regelmaat met een knal eikels op het dak. Slaap je in de Eik, dan vallen er dennenappels op het dak.

De puzzelplank die mee was deed goede dienst als drooghouder boven de bagagekar. Tegen dat we alles in de Berk hadden, werd het droog. Mart is naar de hei gewandeld, die had een inspannende waterrit achter de rug, en ik heb snel kwartier gemaakt. Dat is met een half uurtje bekeken, dat gaat op routine. Mart kwam terug met een mooie paarse heidetak, en met warme chocolademelk en een punt appeltaart, kwamen we de avond wel door.

Vanmorgen werden we rond 7 uur wakker, wat heerlijk, om gelijk de dag hier te kunnen beginnen. Mart ging in Garderen croissantjes halen, ik maakte de thee, en zo hadden we een echt vakantie ontbijt.

Het weer zag er goed uit, dus om 10 uur zaten we op de fiets richting Nunspeet. Langs bos en prachtige paarse hei, arriveerden we bij Uniek. Daar konden we buiten in het zonnetje genieten van koffie met gebak! Het bestelde brood betaald, en richting de grote kringloopwinkel, daar er volgens buienalarm, een grote bui aankwam. Dat klopte! Dus een goed excuus om wat langer in de winkel te blijven. Daardoor heeft oma nog een mooi t shirt voor Finn gescoord. En alles was half geld, dus dat kon Bruin prima trekken.

Het was weer droog, op naar de slager, voor broodbeleg. Die heeft een stuk leverworst voor ons in plakjes gesneden, daar ik geen mes mee had. Helaas kwam daar de volgende bui, dus we hebben onder de luifel van het uitzendbureau onze lunch genuttigd. Ernaast ging net de kringloopwinkel open, gelukkig waren hier wel werkspijkerbroeken voor Mart. Hier was het 2e artikel gratis! Helaas stopte de regen niet, dan toch maar de regenpakken aan en de kortste weg terug. Natuurlijk, ter hoogte van Speuld was het weer droog, de pakken uit, en naar de camping. Bram kwam even een praatje maken, en zei al, die bui komt nog wel hier. Dat klopte, Mart kon nog wel droog eitjes halen, maar ik heb niet geheel droog boodschappen gedaan in Garderen.

Lekker een sudderlapje, spinazie en een vers eitje, en dan verder met de eerste puzzel deze vakantie.

En duimen voor mooi, nu ja, droog, weer morgen.

marja

gelukkig goed aangekomen en een nat pak achja orde van de dag.