martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 6 Veluwe

Dag 6

Geen ijs van Co, maar Veluwse Verleiding!

Vanmorgen vertrokken we al bijtijds, na het nuttigen van een stevig ontbijt, vooral voor Mart, die at gebakken eieren met ham, ik at mijn vaste menu.

Het doel was IJs van Co in Hoenderloo. Echter, na onze stop bij het wildscherm, zo'n 15 km na de start, hebben we toch maar besloten om een wat vlakkere route te kiezen. De accu's gingen nogal snel namelijk. Ik moest nog wel even eerste hulp verlenen aan Mart zijn korte broek, de knoop was er afgevallen tijdens het plasmoment. Gelukkig heb ik een heel compact naai-etuitje in mijn handtas, dus het euvel was snel verlopen. Want ja, stel je voor dat zijn broek afzakt!

Dus we koersten niet meer zuidwaarts maar westwaarts. Daardoor kwamen we langs Radio Kootwijk. Wat is dat toch een bijzondere, maar ook heel mooie omgeving! Het fietspad loopt daar voor een deel over het oude talud van de spoorlijn die daar was neergelegd voor de aanleg van Radio Kootwijk. Toen we vlak bij het plaatsje Kootwijk waren, dus niet te verwarren met radio Kootwijk!, besloten we om nog iets verder door te rijden, naar Voorthuizen, want we hadden trek in een Zoete Lieve. Wij zeggen er dan nog Gerritje achter, maar dat moet dus niet. Het gaf wat verwarring bij de bakker, maar toen ik uitlegde wat ik bedoelde, een krentenbol met appelvulling, wist ze genoeg. Naast de Zoete Lieve lagen ook nog overheerlijk uitziende “gebakjes”. Wat zijn dat, was mijn vraag. Veluwse Verleiding, een soort krentenbol met een vulling van Zwitserse room, was de uitleg. Nou, doe daar ook maar 2 van. Toevallig hebben we 2 gebakvorkjes bij ons, om de watermeloen te nuttigen. In plaats van de meloen, hebben we op een bankje op de markt, de Verleiding opgegeten. Oeioeioei, dat was echt ontzettend lekker! Ben zomaar bang, dat die wel op ons Veluwse lekkere dingen lijstje komt.

Aldus gesterkt togen wij richting de Bosrand. Ho, stop, kersen te koop. Doe maar een kilo, kunnen we mooi pitten spugen onderweg! Na de Verleiding hadden we echter nog niet zo veel trek, dus na een paar proefkersen, besloten we om de kersen voor morgen te bewaren. Via Koudhoorn naar Garderen, een stukje waar we nog niet veel geweest zijn. Mart naar de Coop en ik nog even langs de kringloopwinkel. En op de parkeerplaats bij de Coop troffen we elkaar weer en zijn we samen op volle kracht, om de laatste restjes stroom op te maken, naar ons Eethuis gefietst. We hebben prei gegeten, met een sudderlapje, toe yoghurt met aardbeien en nu naar het nieuws kijken. We schijnen weer op vakantie te mogen van Mark. Nu, dat zijn we al hoor! En wat boffen we met het weer! Morgen wordt het wel minder, heb ik gezien. Enfin, Mart wil eventueel nog naar een kachelboer ergens in de Noord, en ik heb mijn knutselspullen nog niet aangeraakt, dus dat kan ik morgen gaan doen. Maar misschien valt het allemaal wel mee, we wachten het af.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!