martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 4 Veluwe

Dag 4 op de Veluwe: krakeling

Waarom heet dit verhaal krakeling? Nou, dat heeft niets met het koekje te maken, althans, niet om op te eten, we hadden brownies mee. Nee, die krakeling slaat op de vorm van ons rondje. En de kruising van de krakeling ligt vandaag in Elspeet.

We vertrokken voor ons doen nog al laat, tegen half 12. We hebben het namelijk lekker rustig aan gedaan vanmorgen, en toen we op het punt van vertrek stonden, dachten we, we drinken eerst maar thuis nog koffie.

Het rondje had ik zoveel mogelijk door het bos gepland, vanwege de voorspelde, en ook uitgekomen, hoge temperatuur en zonkracht. Het was ongeveer 50 km, en we hebben het bewust rustig aan gedaan, met voldoende stops. De eerste was bij Pieter en Margriet in de achtertuin. We weten uit ervaring dat zij geen bankjes in hun tuin hebben, dus onze luxe fauteuils kwamen goed van pas! Ook de 2e stop, in de buurt van Vaassen, hebben we onze stoeltjes goed gebruikt, we wilden namelijk graag naast een waterval(letje) zitten. We hadden zelf gemaakte kippensoep mee. Dat is erg lekker, alleen is het altijd lastig om alle ingrediënten goed gemengd te houden. Ondanks schudden, was onze 2e portie veel gevulder dan de 1e. Dat mocht de smaak niet drukken, we hebben gesmuld. Wandelaars die langs liepen, zeiden: we ruiken kippensoep. Dat klopt, die zitten wij te eten!

Via de Hanendorperweg en Gortel kwamen we weer terug bij Pieter en Margriet in de tuin. Een paar aardige klimmetjes, maar dus ook gemakkelijke afdalingen, en we waren weer terug in Elspeet. Aldaar op de Brink weer een stop, om wat te drinken en een brownie te eten. Alle mensen zeg, wat een drukte daar in Elspeet. Je zou denken dat het 't middelpunt van Nederland is, zoveel mensen als daar door heen lopen, fietsen en rijden met auto's en motoren. En allerlei andere voertuigen op 2 wielen, wat er tegenwoordig niet verzonnen wordt om je te verplaatsen. We hebben onze ogen uitgekeken. We vervolgden uiteindelijk onze weg, het koste nog moeite om ons los te rukken van alle taferelen. Via Uddel en de Paleisweg kwamen we in Garderen, en vandaar is het dan nog een klein stukje naar de Bosrand. Bij het Eethuis even lekker zitten uitblazen, en als diner hadden we de kliekjes van gisteren. Voor het toetje is Mart nog snel naar het Speuldje geracet om een beker ijs te halen. Met wat hagelslag er op, was het een feestelijk toetje.

Morgen maar eens zien wat groente te scoren, dan eten we weer een gewoon Hollands maaltje. De TV zegt dat het morgen wel 28 graden kan worden, dus dat beloofd weer wat! Plan is richting Harderwijk, en via Ermelo terug. Mart hoopt in een van beide plaatsen een nieuw bolletje voor ons achterlicht te kunnen kopen, toen hij gisteren met de auto naar de Chinees ging, zagen Floris en ik dat het linkerachterlicht het niet meer deed.

Lucienne Nucolet

Mooie omgeving he jongens?! Mijn schoonzus woont in Vaassen dus kwam er vroeger vaak! Leuk om alles weer met jullie mee te beleven hoor! Geniet er heerlijk van! Op naar morgen! Welterusten!

Janine

Zo, vanmorgen ben ik weer helemaal bij met jullie avonturen. In Ursem heb ik slecht internet op mijn telefoon. Geniet verder van de Veluwe en hopelijk hebben jullie het niet te warm.
Liefs en groetjes, Janine