martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 3 in Zeeland

Dag 3 Zeeuws wind route

Vanmorgen moesten we natuurlijk eerst de boel inpakken, want het was alweer de laatste dag hier in Zeeland! We zijn een geolied team, dus dat verliepvlotjes. Alleen was de fietsenlogistiek iets anders dan normaal, Mart heeft eerst mijn fiets naar de receptie gereden, isteruggelopen, auto ingepakt en die naar de parkeerplaats gebracht, en ik op zijn fietser achter aan. We hadden namelijk geen zin om de fietsen op de auto te zetten, en dan bij de receptie er weer af te halen. Even bij de receptie nagevraagd, of het een probleem was als de auto nog op de parkeerplaats bleef staan. Dat was geen punt gelukkig.

Koek en zopie in de fietstassen, en gaan maar weer. Op naar kasteel Haamstede, dan door via Burgh en Burghsluis naar de Plompe Toren. Daarkoffie gedronken. Op de bordjes zagen we, dat we een stuk van de Zeeuws wind route fietsten. Nou, dat klopte als een bus, de wind was, ik snap niet hoe dat kan, bijna voortdurend pal tegen!

Vandaag hadden we een klein stukje overlap met de route van gisteren, precies waar we gisteren besloten niet meer om te rijden voor molen t Hert. Dat hebben we vandaag alsnog gedaan. Eenallerschattigstmolentje, zo bleek. Tijd voor het 2e kopje koffie en een boterham. Mart heeft een mooie serie foto’s gemaakt, en stuitte bij verrassing op een cache! Dat was leuk, we hebben dat al een tijd niet meer gedaan, en deze lag pal aan zijn voeten! Gelijk gekeken, of er nog meer in de buurt lagen. En ja hoor, er lag er een precies in de bocht van onze route terug naar de camping. Ook die liet zich gelukkig voorspoedig vinden, dus we kregen er zin in.

Vlak bij de camping moest er ook 1 liggen. Die hebben we helaas niet gevonden, ondanks dat er een buurtbewoner zo vriendelijk was om de plek waar hij zou moeten liggen, aan te wijzen. Kennelijk is de cache verdwenen.

Enfin, door naar de camping, daar de fietsen op de auto, en op naar Krommenie. De routeplanner voerde ons via de Brouwersdam, dat was wel leuk, konden we die ook nog vanuit autostandpunt bekijken. Goh, dachten wij, we hebben best een end gefietst gisteren!

Om even over half 4 waren we weer thuis, opgewacht door een mekkerende poes. Nou, zeiden wij, geniet er maar even van dat we thuis zijn, want overmorgen gaan we weer weg!

We hebben erg genoten van Zeeland, en zijn zeker van plan om nog eens terug te komen.

Lucia

Volgens mij deed een bewoner een ode aan de plompe toren...op zijn Zeeuws,
jij weet wel wie...met een kijkje in de hobby van.