martin-en-eveline-naar-zeeland.reismee.nl

Dag 2 in Zeeland

Dag 2 in Zeeland zonder pech!

Vanmorgen heeft Mart eerst verse broodjes gehaald voor het ontbijt, voor het echte vakantiegevoel. Gelukkig hoefde hij daarvoor niet zo ver weg, we hebben de winkel schuin tegenover ons chalet.

Daarna even onder de douche, de douchekop had zijn beste tijd gehad, dus na het douchen is Mart naar de receptie gelopen, met de vraag, of daar iets aan gedaan kon worden. Ja hoor, dat kan, is het goed dat er iemand langs komt als u er niet bent? I.v.m. Corona willen ze niet in het chalet als de bewoners er zijn. Nou, dat vonden wij geen punt, we gaan toch de hele dag lekker fietsen.

Tegen half 11 vertrokken we, de route voert ons vooral veel langs de kustlijn. Bij knooppunt 84 draaien we de Brouwersdam op. Zo, dat is toch een mooi stukje werk van de Nederlanders hoor. Er is daardoor een nieuw stuk strand ontstaan, waar druk gebruik van wordt gemaakt, vooral door mensen met een camper. Ergens op 3 kwart van de dam, gaan wij ook maar eens genieten. We dalen de dijk af en gaan op onze nieuwe stoeltjes zitten kijken hoe een hele Chinese familie de oesterbanken kaal plukt. Of dat mag weten we niet, maar ze halen er zeker 15 volle emmers af. Wij zitten eerste rang, letterlijk en figuurlijk! Wij hebben niets gevangen, behalve veel zon!

En we vouwen onze stoeltjes weer netjes op en gaan weer door, naar Ouddorp, eens kijken hoe het met de stoomtram is. We zien wel veel rails, en verlaten perronnetjes, maar geen tram. We wisten dat hij niet reed, ook vanwege corona, maar kunnen helaas ook geen blik naar binnen werpen bij de remise. Ach, het is prachtig weer, en we fietsen heerlijk, dat is toch het hoofddoel. We fietsen de Brouwersdam weer terug, nu aan de andere kant van de dijk. Heen langs de zoute kant, terug langs de zoete kant. Weer aan de overkant is het tijd voor de lunch, die we, als we niet opletten, moeten delen met de meeuwen. Wij houden dus 1 oog op ons broodje, en 1 oog op de vogels. Want dat je in Noosa een kookaburra je brood uit je handen laat jatten, OK, maar hier in Nederland, door zo'n stomme zeemeeuw, nee, dat gaat te ver!

We fietsen weer verder langs de kust van Schouwen, langs Scharendijke en verder, zelfs helemaal tot Brouwershaven, daar er niet eerder een afslag was. We fietsen namelijk echt helemaal boven op de dijk op een smal grind/schelpenpad. In Brouwershaven bij de Spar een ijsje gehaald, want als er hier al wat open is, dan zeker niet op de eerste dagen van de week, is ons gebleken. Maar de Spar had lekkere magnums!

Nu gaan we weer dwars door het vlakke Zeeuwse land richting Renesse. Van windstil weer merken we niets, we hebben de wind vol tegen. En dan nog schelpenpaadjes ook, het fiets zwaar. Gelukkig houden de accu's het vol, en ook de banden, dus we komen veilig bij ons chalet aan.

Ik fiets nog even naar de super voor een paar blikjes Radler 0 %, want het is daar echt weer voor.

Mart gaat een tukkie doen, en ik lig languit op de bank. Zon en wind, we zijn een heel klein beetje gaar!

Na ons maaltje van soep en pannenkoeken besluiten we toch maar om niet meer op de fiets te stappen, dat plan hadden we net na thuiskomst vanmiddag nog even. Maar morgen is er weer een dag, we hebben 50 km op de teller staan, dat is wel genoeg.

Morgen nog een mooi rondje maken, en dan helaas al weer terug naar huis.

Lucia

Heerlijk, en prachtig die Brouwersdam is ook best een leuke uitdaging. Wat een super weertje..heerlijk verdient genieten maar
Veel plezier

marja

jullie treffen het wel met het weer en dus is het genieten ook voor op de fiets heerlijk langs het water
met al dat heerlijks om je heen. kan niet stuk dan zon dag.
veel plezier en geen lekke banden is ook een voordeel.